Chrániče

( počet produktů: 8 )

Chrániče jsou velmi opomíjenou součástí oblečení. Pro nás je jedním z nejdůležitějších aspektů snižujících riziko zranění při jízdě na motocyklu, skútru nebo čtyřkolce. Chrániče lze rozdělit do několika skupin:

  • Chrániče trupu
  • Chrániče kolen
  • Chrániče loktů
  • Chrániče krku

Chrániče hrudníku

Chrániče trupu, palcáty, chrániče klecí, želvy, brnění, šle...... . Pro jednu věc existuje mnoho výrazů. Ale cíl je jeden. Minimalizovat riziko zranění. Tyto výrobky jsou většinou vyrobeny z plastu, pěny tlumící nárazy, různých druhů textilií, které poskytují volnost pohybu, tzv. flex.

Na co se zaměřit při výběru správného chrániče .

  • V první řadě si musíme položit otázku, jaký typ chrániče zvolit a k čemu ho potřebujeme? Chrániče klece můžeme rozdělit na tzv. plastové a síťové chrániče. Plastové chrániče se používají hlavně na krosová a čtyřkolová kola. Ve zkratce se jedná o plastovou desku na přední a zadní straně . Přední část nás má chránit před nárazy, např. od kamenů. Zadní část má chránit záda. Nevýhodou tohoto řešení je nedostatečné vyztužení bederní části a páteře. Výhodou tohoto typu řešení je lehkost konstrukce, snadná údržba, trvanlivost a ve většině případů univerzální velikost (snadno se nasazuje). Síťové chrániče, tzv. pancíře. Zjednodušeně řečeno se jedná o kuklu v podobě síťoviny, na kterou jsou našity ochranné prvky pro hrudník, páteř, bedra a lokty. Ve většině případů jsou štíty a šupiny vyrobeny z plastu a nověji z umělé hmoty, která pohlcuje hybnost při nárazu. Výrobci motocyklového oblečení se každoročně předhánějí v řešeních a již dlouhou dobu můžeme prakticky každý prvek této uniformy odepnout, aby se snížila jeho hmotnost nebo byl nahrazen novým. Výhodou je vysoká úroveň ochrany hrudníku, páteře, bederní oblasti, loktů a ramen. množství úprav, odolnost a univerzálnost použití. Nevýhodou je hmotnost a skutečnost, že pohyb může být omezen. Tento typ nárazníku lze použít pro terénní jízdu na čtyřkolkách nebo crossovou jízdu, ale také pro jízdu na silničním motocyklu (ideální v teplých dnech). Pro nás patří chrániče klece mezi nejdůležitější, ať už jezdíte v terénu nebo na silnici .

Chrániče kolen

Na trhu rozlišujeme tři řešení:

  1. Standardní chrániče kolen upevněné dvěma pásky na suchý zip na holeni, bez kloubu. Lze je použít přes kalhoty i pod ně. Lehká konstrukce, snadná údržba hygieny a nízká cena. Ale něco na úkor něčeho. Úroveň ochrany kolen z hlediska torze, přetáčení hodnotíme jako silně základní. Pro použití na krosových a silničních motocyklech.
  2. Kloubové chrániče kolen. Vývoj koncepce. Upevňují se na nohu (holenní a stehenní část) pomocí dvou až čtyř pásků na suchý zip. Zpravidla mají dva klouby ve výšce kolene pro lepší tuhost, snížení torze a u některých modelů i základní formu overpronation. Pokud nechcete utrácet majlant, jedná se o dobrý kompromis mezi kvalitou, pohodlím při pohybu a cenou. Chrániče kolen tohoto typu jsou ideální pro jezdce na krosových, čtyřkolových a stále častěji i silničních motocyklech.
  3. Ortézy. Nejlepší forma ochrany? Určitě ta nejdražší. Ceny začínají v průměru na 1 500 PLN a výše. Ortézy používají především jezdci na kros a enduro. Jezdci na těchto motocyklech jsou velmi náchylní k namožení nohou, podvrtnutí a pádům / pohmožděninám. Fixace na nohu (holeň a stehno) s velmi silným důrazem na uložení a zpevnění kolene. To proto, aby se předešlo poranění kolene (meniskus, šlachy, kolenní kloub). Ve většině případů se používají dva klouby. Upevnění na nohu pomocí suchého zipu nebo systému BOA. Ve většině případů je součástí balení přídavná pěna pro lepší přilnutí chrániče k noze. Chrániče kolen tohoto typu se mohou velké skupině lidí nelíbit, protože omezují pohyb, např. nastavení úhlu ohybu nohy a přetěžování. Chrániče jsou vyrobeny z lehkých plastů a u dražších modelů z vláken (karbonu). Podle našeho názoru nejsou náklady na pořízení ortézy ve vztahu k možným komplikacím úměrné a vyplatí se do této formy ochrany investovat. Jako všechno má své výhody i nevýhody. Pamatujte, že vám neposkytne stoprocentní ochranu, ale určitě pomůže snížit výskyt zranění.

Všechny výše uvedené konstrukce jsou vyrobeny z plastu, polstrování z měkkého materiálu, hliníku a u drahých modelů z vláken (karbonu). Upevňují se pomocí pásků na suchý zip nebo systému BOA jako u snowboardových nebo cyklistických bot.

Chrániče loktů

Rozlišujeme dva typy chráničů: vložky a plné chrániče. Vložky se používají hlavně v terénních a silničních bundách. Jsou vyrobeny z pěny nebo nárazy tlumících plastů. Montují se zasunutím do vyhrazené kapsy. Vložky chrání předloktí a kloub.

Druhou formou ochrany jsou vyhrazené chrániče loktů. Ty lze použít přes nebo pod blůzu. Montují se nasunutím na paži (rukávová forma) nebo pomocí suchého zipu . Výrobek je vyroben ze síťoviny pro velmi dobré odvětrávání a plastu jako ochranné vrstvy. Tento chránič se používá zřídka, protože je velkou skupinou lidí považován za přehnanou zhýralost nebo způsobuje tzv. otoky rukou. Používají ho především terénní motocyklisté.

Chrániče krku

Krční ortéza, podbradník.... . Řešení mají uplatnění při silniční i terénní jízdě. Nejčastěji se však používají při jízdě v terénu. Tato řešení jsou navržena tak, aby chránila náš krk při pádu a minimalizovala pohyb hlavy dopředu-dozadu a do stran. Jsou vyrobena z plastu a vláken (uhlíkových). Dobře nastavený chránič krku omezuje pohyb v mírné míře, zatímco špatně nastavený chránič krku je skutečným utrpením. Tento typ řešení je relativně lehký a snadno se čistí. Použití ve venkovním prostředí.

Neváhejte se obrátit na náš obchod, určitě najdeme ideální řešení pro vaše potřeby : sklep@amracing.pl, 782-301-398

pixel